farsa.nu

Titta på henne!

vecka 18

Vecka 18
Se din kvinna - visst är hon väl vacker! Det börjar synas att hon är gravid och hon har troligen redan nu ett helt annat kroppsspråk. Samtidigt mår hon troligen ganska bra nu i vecka 18. Muskler och ligament har anpassat sig efter det nya i kroppen och därmed känner de flesta sig avspända och starka.
Fostret växer och frodas, 18-19 cm långt är det nu och väger runt 170 gram.
Det här med mammans viktökning brukar det göras stor sak av. Inte minst nu i tider av kroppsfixering och kommersiella kvinnliga kroppsideal som ibland för tankarna till spindlar. Och det är klart att hon inte ska stoppa i sig så att hon i det närmaste blir ett hus då det kan bli väldigt jobbigt för henne att bära. Men hon måste ju äta så mycket att fostret där inne får tillräckligt med näring och att hon själv blir mätt och belåten. Och att lägga på sig 10 och kanske 20 kilo är inget onormalt och det mesta brukar försvinna några månader efter födseln.


det är lite kul med farsa.nu
den här texten behöver väl inte någon vidare kommentar. det är sånt som killar oroar sig över. iaf min..
skit i ungen, bara du inte blir fetare nu.
kan väl försöka då. eh..
wish att jag inte hade mina cravings. wish att jag inte var fet. jag skulle ju hellre vilja vara nyttig och vacker.
fast helst vill man ju att bli omtyckt ändå, men då lever man i en drömvärld.
åter till farsa. nu
för några veckor jämförde de fostrets storlek med en ölburk.
allt för att män ska förstå <3 haha

var stolt, my ass.
hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback