ikea

det var jättekul att hänga med bili, bobo o sara idag <3
köpte en massa strunt på ikea, lite julgrejer, glas o såntdär.
skulle ju köpa ljus och servetter, men de hade inte ens! det var jättedåligt med sånt.
men, men.
köpte ljus på ica maxi sen när vi kom tillbaks till stan iaf. servetter får jag väl köpa nån annan dag :)
har sett fina på slagsta faktiskt.

var helt slut när jag kom hem.
jag och fredrik låg i sängen och tog igen oss lite, jätteskönt.

jag har läst att man ska börja förbereda sig nu. träna avslappning och såntdär.
jag vet inte några avslappningsövningar.
och det här med förlossning. jag vet inte ens vad jag ska förbereda mig på O_o
jag vill nog inte föda vanligt. fatta, dubbel smärta :(
jag får väl läsa på om kejsarsnitt också.
blir ju hell vad man än får. pest/kolera liksom.
men huvudsaken är att det kommer ut två friska bebbar!

nu måste jag ha julmust, håller på att dö känner jag.
puss


Kommentarer
Postat av: Mizuki

Det blir kejsarsnitt vid 50% av tvillingförlossningarna, så chansen är stor att du får det om du vill ha det. :)
Men dubbel smärta blir det inte vid vaginalt, har hört att 1an bereder väg för tvåan så den slinkar ut rätt lätt. :) Då är man ju redan helt öppan och så, och det är det som gör ont, att öppna sig.

Att vara påläst och att veta vad man vill är de bästa sätten att förbereda sig, inget komplicerat alltså. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback