preg-frågor

tack bo <3

1. Hur tidigt visste du att du var gravid?
fick reda på det i v.6, var helt övertygad om att jag INTE var, och testade endast för att bevisa det för fredrik.. tji fick jag.

2. Är bebisen planerad eller en överraskning?
surprise, surprise!

3. Vet du om bebisen är en pojke eller flicka?
nej, men får förhoppningsvis reda på det om en vecka typ ^^

4. Vilken MVC går du på?
inte vet jag vad den heter.

5. Har du många graviditetskomplikationer?
inte hittills

6. Hur tar du hand om din gravida kropp?
tar väl inte hand om den nåt särskillt O_o försöker bli bättre på att smörja in magen.

7. Bär du på en lugn eller livlig bebis?
I dunno. känner inte så mkt än. är nog för tidigt för de här frågorna :P

8. Ska du gå ngn kurs inför förlossningen?
blir väl såndär föräldrakurs eller vad det heter. nåt annat vet jag inte. tror inte fredo är så pepp.

9. Var ska bebisen födas?
på mälarsjukhuset. heter det så? O_o

10. Oroar du dig för förlossningen?
ja :(

11. Planerar du att föda vaginalt?
måste väl :(

12. Vad är din inställning till smärtlindring?
ge mig allt!

13. Har du någon gång blivit snittad, planerat eller akut? 
har så många barn >< 

14. Ska någon annan än den blivande pappan vara med under förlossningen?
vet inte. vill nog ha med min mami, om jag får. vill att papi ska vara där också, fast inte under själva förlossningen. men när allt är klart. det är ju besöksförbud nuförtiden. helt sämst.
ska kolla upp det där!

15. Vem ska ta ut störst del av föräldraledigheten?
jag

16. Umgås du mycket med andra gravida?
nej, bara med cilla. vill nog inte hänga med gravida så mkt. blir lätt att man jämför och jag tror inte det är så bra..

17. Har du köpt mkt till bebisen?
nej, inte jag själv. men jag har fått lite grejer redan :)

18. Hur stort bor ni och får bebisen eget rum?
flyttar ju till en trea så då får bebisen eget rum :)

19. Var ska bebisen sova första tiden? 
 blir väl spjälsäng som får stå i vårat sovrum. 

20. Planerar du för fler barn efter detta?
planerar och planerar.. ett till blir det iaf. men det får dröja några år! vill ha iaf 4 år mellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback