lika för lika

det där med pappor på bb, eller i vårat fall neo, skulle jag kunna prata om i evighet. jag blir så pissed när de inte ses som lika viktiga som mammorna. jag har sett pappor däruppe som har gjort allt för sina barn, t.o.m med än mammorna i vissa fall. men de får ingen cred. de är "barnvakt" ja.

anyhow.
våra grabbar sköter sig utan anmärkningar :) elvis har varit helt utan syrgas ett par tillfällen inatt + idag, skitkul!
äter som fan gör han också, nappar ofta hela målet (50ml)
ikväll ska de höja matdosen till 55 för elvis, och 50 för albin, och så ska de börja äta var fjärde timme istället för var tredje. vi håller på o lär oss att kolla sonderna, inte så svårt, så vi kommer snart kunna mata dem på rummet :)
det går så fort nu! de håller t.o.m på och växer ur sina prematurkläder! :D:D
just nu har de nog strl 44-50. 40 är för litet! :D
hoppas vi får ta hem dem snart. vi vill ju inte gå hem med syrgas.
om man räknar veckor så får de gå hem med tidig hemgång (sköterskor kommer hem till en ett par ggr i veckan och kollar läget osv) men vi får väl se.
ingen brådska :) det går bra att bo på sjukhuset faktiskt. vet ju att det inte är för evigt så..
det var värre att ligga inne när man inte visste när man skulle få komma hem. och så fick jag ju inte ens duscha så det var lite hårt. haha

men iaf. våra pojkar börjar bli stora nu :) det ska bli kul att visa upp dem sen!

nu är vi hemma för att vi hade bestämt med mina parents att de skulle hjälpa oss att sätta upp alla hyllor och skåp, så att det kan bli färdigt nån gång. men nu orkade ju visst inte min pappa. blev så himla pissed >< haha
kunde ju ha stannat längre på sjukhuset då ju..
men, men. de kommer hit o fikar sen iaf. vi ska fira fredrik lite. grabben fyller ju 25 imorrn! :D
jag har inte ens lyckats köpa min present än. får försöka göra nåt lite provisoriskt imorrn. det är ju tanken som räknas iaf :)

fyfan vad trött jag är. det blir inte mkt sovande kan jag säga. och då har vi ändå inte börjat gå upp på nätterna :S får se om vi börjar med det nu. lite lättare när de bara äter var fjärde timme. nu känns det som att man inte gör nåt annat än o byter blöja och matar.
haha, apropå blöjbyten. JÄKLAR! ni skulle sett dem skita igår. helt sjukt hur mkt bajs det får plats i en sån liten människa :O albin fick lite hjälp, de har ju lite problem med bajseriet, och det kom 100liter typ.
och elvis släppte ur sig ett par kg på en fjärt typ. haha
sinnessjukt. men de är söta. vi blir glada när de bajsar :) och rapar :)
de är duktiga på att rapa.

nu ska vi skruva lite hylla. nåt kan man väl göra iaf. även fast ens pappa är bakis ;P
sämst att det är så jobbiga väggar här.

hej!

Kommentarer
Postat av: bili

Gud! Jag blir så glad när jag läser om alla framsteg! Saknar dig! Och längtar tills jag får träffa grabbarna. Hälsa fredo och gratt fårn mig. PUSS!

2008-04-06 @ 18:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback