alla stjärtars dag

så var den här igen. dödsdagen. haha
jag gillar den inte. den påminner bara om när jag blev dumpad. haha
är den här lyckade <3
nämen iaf. tänkte att den kanske kunde bli gosig i år, eftersom jag har en gosig sambo. men jag tror inte att den blir för det enda jag har fått höra är : "åh, den där jävla alla hjärtans dag. då måste jag ju köpa nånting. jag vet inte vad jag ska köpa. jag kommer inte hinna köpa nånting."
som om jag bryr mig. vill inte ens ha nånting om man bara känner sådär.
det är inte kul när man känner sig tvingad att köpa saker ju.
finns ju andra sätt man kan uppvakta på.
en gosig middag, lite tända ljus och bara en massa mys. en timme i bingen, vad vet jag!
men det är inte jag som ska tänka ut nånting åt honom.
det skulle bara vara kul att känna sig lite uppvaktad nån gång. bara att han har tänkt ut nåt själv skulle vara helt fantastiskt. men det lär väl inte hända.
män är bara romantiska i filmer, helt klart. och i alla tidningar. jag hatar tidningar.
ffs, jag fick inte ens hemliga paket på julafton ju.
haha, men jag är inte bitter!
jo, lite.
men jag vill understryka att det INTE handlar om materiella grejer.
jag skulle bli glad för en påse skit om det bara låg lite tanke bakom det.

om jag vore ihop med mig så skulle jag ge mig en bukett med vita liljor, för det är mina favoritblommor.
varför måste man alltid köpa rosor åt den man är ihop med? blommor som blommor tycker jag. jag gillar blommor <3
+ att jag har en jättefin vas som jag köpte på ikea, som står helt tom på köksbänken. jag ska köpa blommor åt den när jag får pengar.
har ju 23:- på kontot just nu.
haha

och jag då, vad ska jag göra för min kära sambo idag?
det är svårt med kärleksgrejer åt killar tycker jag. jag tror inte att de uppskattar blommor och choklad lika mkt som tjejer :P
och eftersom jag inte har några pengar så får det bli nåt annat.
jag tror jag ska försöka piffa upp mig lite idag. se till att allt är städat och snyggt här hemma. nån romantisk middag hinner vi nog inte med för det kommer folk hit ikväll. men kanske lite gostid i sängen.
försöka visa mig från min bästa sida. så som jag var innan jag blev hormonmonstret från hell :P
lite wild & crazy sådär.
haha, yeah right.
den här dagen lär sluta med bråk & gråt. jag kan slå vad.

och ja, jag vet att man inte ska hänga upp sig på såna här högtider. men det är en bra ursäkt för att komma ihåg att man faktiskt behöver uppvakta varann once in a while.
sen behöver det ju faktiskt inte ske IDAG.
man kan få ett kort där det står typ, nästa fredag är det bara du & jag som gäller. för idag hinner vi inte.
haha
kolla vad romantisk jag är! jag måste fråga fredrik om han gillar romantiska saker. isf kan han få en massa av mig :)

men nu ska jag göra mig iordning iaf. sen ska jag åka in till kidsen. wish att jag kunde ge dem alla hjärtans dag-pussar.
men lite gos kan de få iaf. hoppas de är glada idag också.
haha, igår när vi skulle byta på elvis:
knäppte upp blöjan. lite kiss i den. sen kissade han lite till.
när vi trodde han var klar så lade vi dit en ny blöja och ooops, vad händer? en massa bajs! :D
väntar en stund, verkar inte komma nåt mer bajs. torkar rent och sätter på ny blöja. precis när vi knäppt ihop den hör man ett pruttande ljud som vittnar om.. just det, bajs!
en redig hög till.
blir inte billigt om det ska gå åt 3 blöjor vid varje byte, haha
men han bajsade ur sig iaf, det var bra.
sen gosade vi och jag tror att han såg mig för första gången <3

Kommentarer
Postat av: Mizuki

"sen gosade vi och jag tror att han såg mig för första gången "
Åh, vilket möte. *tårögd* Det måste ha varit en väldigt häftig känsla.

Vita liljor är de finaste. :D Jag tänkte ha vita liljor i min brudbukett, men sedan hade jag ingen alls så.. :( Men de är så vackra!

N älskar romantik (fast han är inte så duktig på stora romantiska gester, men vardagsromantik är han en mästare på), och blommor och choklad är det bästa han vet. :)
Men att piffa till sig lät som en bra plan! Jag är verkligen hormonmonstret från hell just nu, så det skulle han nog uppskatta. :)

Postat av: Jimmy

Jag måste bara påpeka att du skriver grymt bra. Roligt och insiktsfullt med bra meningsuppbyggnader och styckeindelningar.

Flinade fan redan av rubriken liksom. Sen är det sådär sarkastiskt hela vägen känns det som. Jobbigt att din man inte tycker det är en "rolig-grej" mer än en "måste-grej" bara.. Boys will be boys. Hade bra Hanna!

2008-02-14 @ 15:50:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback