en slags bäbis

187944-58



bildfunktionen har ju blivit helt knasig.
varför är toolbaren borta liksom?? :(
jag vet inte ens om det här funkar.
jo, det gjorde det.

det är albin på bilden :)
annars så funkar bilddagboken igen, så kika där.
ska lägga in nya bilder när jag orkar.

läget då?
jo, stabilt. pojkarna sköter sig bra. de är söta som fan.
jag o fredrik satt med en varsin i famnen idag. alla sov. haha
lilla sleepy familjen. vi sover fan jämt. men det är så gosigt <3
annars så har det inte hänt så mkt. har ringt och pratat med försäkringsbolaget. som tur är så tecknade vi en vänta barn-försäkring innan allt det här hände, så nu får vi pengar :D
100kr för varje kid, per dag som de ligger på sjukan. inte helt fel. förlorade ju rätt mkt pengar när vi låg inne.
nu kan vi köpa nya spjälsängar. jag vill ha de vita från ikea..

har börjat få ont i snittet igen. känns inte så hett.
men jag får väl skylla mig själv. har väl inte direkt tagit det lugnt sen jag kom hem :S men jag ska försöka göra det nu.
känseln har kommit tillbaka litegrann iaf. skönt!
längtar tills jag är helt återställd. jag vill bada!
så jävla drygt att ha ett badkar och inte få bada :( att det är svinkallt i vår lägenhet hjälper ju inte direkt...
och så längtar jag efter att kunna ha vanliga byxor. just nu kan jag inte ens ha mina mammabyxor :/ de sitter för hårt.
och min mage är helt pösig. den är överallt. haha
fantastiskt.
men jag var ju inte snygg innan heller så det är skitsamma!

det är så häftigt att titta på elvis & albin och tänka att man faktiskt har varit med och gjort dom. och det var trevligt också! ;D men att man faktiskt skapat två såna där små pluttar. med armar och ben, fingrar & tår, stora ögon och en liten näsa. och munnen med den lilla tungan, och allt det som finns inuti dem! och två små snoppar och två små pungar ^^
hihi, de är så söta.
jag har t.o.m börjat bli rätt bra på att byta blöja nu. ganska speedy faktiskt.
i början jag o fredrik ba: O_o
nu hinner de knappt bli arga när vi håller på o bökar med dem.
stört att man blir så glad och stolt när de har kissat och/eller bajsat mkt. man ba: ååhh :D:D vad duktig!
sen när de kissar eller bajsar medan man håller på o byter man ba: åhh, vad söt! :D
haha
fett kul när elvis kissade på fredrik ;)
ja, de är fantastiska, de små liven.
jag hoppas att de får vara friska.
man vet ju inte vad de kommer få för men av det här.
men man får vara glad för det de inte lider av, istället för att gå ner sig över sånt som de kan tänkas lida av.
men jag vill ha friska barn! fast det känns som att man inte har sån tur att man får två stycken helt utan besvär..

nu ska jag lägga mig i soffan. ikväll ska vi inte göra misstaget att lägga oss för att gosa i sängen, och somna. som vi gjort två kvällar i rad nu.
vaknar upp mitt i natten, alla lampor tända, teven på, har inte klätt av oss eller borstat tänderna. brösten gör ont för att jag har missat att pumpa. haha

men hejdå

Kommentarer
Postat av: Sara

Aawww!

Postat av: Anonym

ibland så måste man trycka på "skapa" flera gånger för att toolbar ska komma fram. (:

2008-02-12 @ 20:18:12
Postat av: Mizuki

Bra med försäkringspengar! De vita från IKEA är jättefina, och smarta eftersom man kan ta bort långsidorna (=de kan sova i den längre eftersom de kan användas som vanliga sängar)

Är det pga av snittet eller avslaget som du inte kan bada? Avslaget borde gå över snart iaf. :)
De säger iofs 6-8 veckor, men de flesta verkar slippa det efter 4.

Kiss och bajs är alltid fascinerande när mn har barn. ;) Jag ropade på N så sent som för en vecka sedan "Kom och kolla, hon bajsade -massor-!" Eh.. (hon hade inte bajsat på en vecka, om det kan ursäkta mig lite)

Mysigt att sova med varsin bebis på bröstet! Jag längtar efter den sortens bebisgos, jag tycker att den är den bästa. :D

2008-02-13 @ 08:42:55
URL: http://skywalkermizuki.blogg.se
Postat av: bili

Haha, bajs =

2008-02-13 @ 22:00:37
URL: http://bili.bloggspace.se
Postat av: bili

Fan, alltid mina kommentarer som försvinner. Men bajs = hjärta! Haha, nej, men jag fattar. Man lär ju vara helt stolt över minsta lilla, och att man liksom har skapat allt det där. Lngtar så sjukt mycket tills jag får känna så. Puss!

2008-02-13 @ 22:02:05
URL: http://bili.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback