nu har vi blivit föräldrar

sorry att jag inte skrivit på ett tag. råkade få lite barn föstår ni ;)
nämen..
åkte ju in till sjukan den 7e, samma dag som jag skrev sist.
pappa kom ju o hämtade mig, var hemma hos dom, hade ont o så. men fick i mig lite mat och satte mig i soffan för att kolla på oprah, då kom störtfloden. trodde jag pissade på mig, men det var visst blod, en massa jävla blod.
skrek på pappa att vi var tvungna att åka in, och på den vägen är det..
de såg ingenting konstigt, bebisarna mådde bra, men jag blev inlagd för obeservation. de misstänkte en liten pyspunka hos tvilling1, för jag läckte vatten. och det fortsatte jag att göra..
fick en till blödning efter nästan en vecka, och då beslutade de att skicka mig till uppsala, för de kunde inte ta hand om så små barn i eskilstuna, ifall de skulle komma.
så det blev ambulansfärd till uppsala, där jag blev inlagd. samma sak där. blödningen och det onda försvann efter ett tag, men jag fortsatte läcka. men bebisarna mådde bra. innan vi åkte från e-tuna fick vi också veta att det  var pojkar :) som jag hade trott!
anyhow. när allt verkade "lugnt" igen så åkte fredrik hem. vi är ju mitt uppe i en flytt och det var fett dyrt förde  honom att vara med mig, så jag blev alone igen.
skämtade om att de nog skulle komma nu, för sist han åkte hem så hamnade jag i uppsala.
och mkt riktigt.. efter bara ett par dagar så började jag blöda igen, och fick ont. kände på mig att det inte skulle gå över den här gången. men nu var jag så trött på all osäkerhet och alla undersökningar så jag ville bara ha ut dem.
var i v.26+2 när de kom. tvilling1 mådde inte så bra i magen så de sa att det kanske skulle bli tvunget att plocka ut dem. detta var på lördagen den 19e.
frågade om jag skulle ringa fredrik, och de sa typ: ja, gör det för säkerhets skull. men det kan hända att det går över.
ringde honom vid 23. klockan 00 kom han tillsammans med mina föräldrar.
då hade de precis bestämt sig för akutsnitt.
fick lite panik att fredrik inte skulle hinna fram innan, men det gjorde han.
precis när de skulle rulla iväg mig till operation.
sen gick det fort. de försökte sätta en spruta i ryggen på mig, gjorde ont som ett djur.
sen hörde jag bara: vi får sluta med det där, vi måste ta ut dem nu!
kl.00.41 föddes albin, och 00.42 kom elvis.
<3
de är små som fan, men de kämpar på bra. idag fyller de en vecka och jag har börjat fatta att jag faktiskt har blivit mamma.
även om det kommer dröja länge innan jag får vara mamma på riktigt. utan en massa slangar, kuvöser och sondmatning.
de är iaf underbart söta. albin har mkt humör, medan elvis är lite lugnare.
albin är 34,5cm lång, och elvis är 36cm. jag minns inte vikten exakt i huvet.
de har ju gått ner lite sen de föddes, men nu går de upp igen.
jag pumpar på för fullt för att de ska få min mjölk.
det gör ONT i tuttarna!

det blev lite hipp som happ, det här.
blir inte bättre av att den här datorn man fick låna är helt störd.
hoppas det går att läsa iaf.

tack för alla kommentarer, sms och hälsningar vi har fått!
håller tummarna för att vi ska få komma tillbaka till eskilstuna snart, och att pojkarna får vårdas där istället.
längtar hem nåt så fruktansvärt. har hängt på sjukhus i 3 veckor nu.
fast igår blev iaf jag utskriven, så nu har jag och fredrik fått flytta till ett hotell inne i stan istället. fast vi är ju ändå hos våra pojkar hela dagarna.
nu ska jag gå och se hur de mår.

kram på er alla

Kommentarer
Postat av: sweedy

jag belv helt tårögd när jag läste inlägget (: jag är så glad för er skull! jag önskar er all lycka och hoppas ni får komma hem snart. pusspuss från sweedy!

Postat av: Malin (från gamla klassen)

Vill bara säga stort grattis Hanna! Hoppas allt blir jättebra för er.

Hälsningar Malin

2008-01-27 @ 20:30:53
URL: http://maliinskii.blogg.se
Postat av: malla.

jag blev också tårögd. hoppas det går bra med allt nu. miss u (: fett fint med elvis förresten. :D

2008-01-27 @ 22:40:22
URL: http://crapstone.blogg.se
Postat av: Ninna

åh! fina namn det blev på pojkarna :D hoppas ni mår bra :)

2008-01-27 @ 23:13:42
URL: http://ninnaa.blogg.se
Postat av: Mizuki

Åh gud, nu sitter jag och gråter!
Jättefina namn, och än en gång ett STORT grattis till era små pojkar.

Jag hjälper till och håller tummarna för att de snart får flytta till Eskilstuna!

Massor av Kramar!

2008-01-28 @ 10:42:34
URL: http://skywalkermizuki.blogg.se
Postat av: Emma

Grattis till grabbarna. Och jättefina namn med. :)
Hoppas ni har det bra allihop och snart får komma hem. Kram!

2008-01-28 @ 12:24:59
URL: http://m0e.blogg.se
Postat av: Pin

Gud. Jag blev också helt tårögd när jag läste ditt inlägg :´D
Jag är så glad för din skull!
Grattis! (:

2008-01-28 @ 19:36:46
Postat av: Jess

aaw, fick en heta elvis iaf? BRA ^^
Och bra att ni mår bra och så :)

2008-01-29 @ 17:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback