desperate housewife

idag jobbar fredrik kväll. jag har städat mest hela dan. o tagit hand om barnen förstås!
men de har varit jättesnälla. sovit hela tiden, förutom två ggr när de har ätit. är nog dags för mat snart igen, och då har de nog sin skrik-period också. de brukar ha en på kvällen. men jag hoppas att de sover en stund till så kanske de sover länge inatt sen. yeah right..
vet inte riktigt vad det har tagit åt dem. nu vaknar de var fjärde timme på natten och ska äta. fett drygt. förut sov de ju fram till 6 om de somnat vid 23. de får gärna börja göra det inatt igen, för jag ska ha dem själv eftersom fredrik jobbar dagtur imorrn.
hoppas det går bra. jag lär vara helt slut när helgen kommer. tur att man inte har nåt liv iaf!

ont i huvet har jag också. men det är väl schysst..

vahettere...
imorgon ska jag försöka laga köttgryta. det har jag aldrig gjort förut men det kanske går bra ändå!
har börjat med vv lite smått igen. pallar inte se ut såhär längre. ingenting passar och man har inte direkt råd att köpa en ny garderob.
tänkte ta det lite lugnt den här veckan. vänja mig av socker o sånt :) hittills har det gått bra. får väga mig på söndag igen och se hur det verkligen har gått. haha

fyfan vad söta mina söner är alltså. skitgoa också. elvis skrattar nästan jämt. ska lägga in lite bilder så ni får se :)

nä, jag har inte så mkt mer att komma med. hejhej

Kommentarer
Postat av: Jenny

De kan vara så att barnen är i en utvecklingsfas. Då förändras sömn, aptit och humör ett tag och det kan kännas lite jobbigt särskilt när man är van att de sover hela natten tex. Men sen när det börjar gå över så har de lärt sig något nytt! Den vetskapen får en att stå ut. Våra lärde sig vid senaste fasen att rulla över till mage, börja åla/krypöva + Isabella kan ligga på rygg och hålla fötterna uppe vid huvudet.

Faserna brukar komma när de är 5, 8, 12, 19, 26, 37 och 46 veckor gamla. Du måste korrigera åldern om de är prematura, men är de nära någon av dessa fas-veckor så har du en orsak till deras beteende.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback