:S

okej, jag erkänner. jag tycker det är äckligt med folk som ammar sina barn jättelänge.
jag läste om en som ammade sin 5-åring.
det skulle alltså vara som alice då. tänk om alice skulle gå runt och suga på hannas bröst fortfarande? jag skulle inte veta vart jag skulle ta vägen. haha
en femåring kan man ju prata med, man kan diskutera med dem. det skulle ju se helt stört ut om man sitter o leker med dem och sen helt plötsligt: vänta, jag måste bara suga på mammas tutte lite.
:((
men jag vet inte. jag anser fortfarande att det är mammor som vill ha kvar sina bebisar liiiite för länge.

jag säger som nån annan sa: jag skulle aldrig kunna amma ett barn som kan säga tack för maten ;)

sen är det ju lite synd om männen, när ska de få suga på bröstet liksom? ;)

jag är fan glad att jag inte kunde amma, skulle inte pallat ha ungarna vid brösten 24/7. och vara uppe på nätterna i 10 år. nämen typ.
jag beundrar folk som njuter av att amma. tycker det är svinbra, fast bara första tiden då. man behöver inte hålla på tills de är 5.
"men det är ju närheten" jaha, jag får grymt mkt närhet och mys med mina barn ändå. tror inte att det är helt omöjligt utan bröstet.

well, well. tur att inga FL´are läser det här. snacka om provocerande ;)

om jag skulle få barn igen, och det blev en normal grav. och förlossning (snitt eller ej) så skulle jag nog försöka amma, ni ska inte tro att jag är emot det så.
men man vet ju inte hur det går. men jag kanske har mer mjölk då. men jag tänker inte stå ut med såriga nipples :(

fan, nu har ungarna sovit svinlänge. det märks att de inte är på topp :(
vet inte om man ska passa på att äta nu eller vänta tills efter de vaknat och ätit..
är ju inte så jättehungrig.
men å andra sidan så ska jag ju hinna göra en liten dessert sen. ska prova ett nytt recept som jag hittat. hoppas det blir gott för det var typ bara 2p i :D
har blivit jättesötsugen på sistone ><
ska köpa lite vv-godis imorrn. hoppas de har fått tillbaka den vita chokladen då. annars..!
eh.

blir jättesugen på att se gudfadern när jag råkar se lite av las vegas (inget jag kollar på direkt men det är på i bakgrunden ibland). sonny är ju med där <3
får nog ta och kika på dem nån dag ^^
åh, love you gudfadern : *

Kommentarer
Postat av: Mizuki

Alla får tycka som de vill. Lite ledsen blir jag allt, eftersom jag har planerat att amma L tills hon är 2-2,5 år. Inte för att jag vill ha kvar min bebis (bebisar är aptråkiga) utan för att jag tror att det är det bästa för henne (men kom ihåg att jag flaskade Y, så jag tror inte att det är dåligt med ersättning) och för att jag vill och kan. Klart det gör lite ont då att det som jag ser som något så fint och fantastiskt gör andra äcklade.

Men samtidigt.. Vad bryr jag mig? Att det äcklar folk kommer knappast hindra mig från att amma så länge jag vill, eftersom jag faktiskt ser det som fullt naturligt, mysigt och fint.

2008-10-02 @ 06:25:08
Postat av: Lollzan

Tycker med att det är lite väl mycket att amma ett barn som kan äta riktig mat och prata. Förstår inte riktigt varför man vill göra det!? Men som sagt, upp till var och än. Fast jag håller med dig Hanna =)

2008-10-02 @ 14:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback