valborg

val borg
hm.

hejhej iaf.
lite bättre nu :) skrev lite med två t också. little. lika bra att öva på engelskan!

ja, valborg idag då. blir nog nån slags grillning här. kan bli bra!
fast jobbigt att grilla. jag kan inte ens. lollo får sköta den, haha ;)

jag sover helt ljuvligt här. mor o far har såna där kuddar som är bra för nacken, svinhårda och jättesköna :)
ok, det lät kanske inte så skönt men det är det faktiskt. har inte haft ont i nacken nånting sen jag kom hit :O
apropå sånt så var jag på röntgen igår, det gick rätt smidigt och bra. fast det var skämmigt också men vad ska man göra?

nä, jag har inte så mkt att berätta faktiskt..
men skoj att folk vill komma på partaj iaf ^^ jag återkommer väl med vidare info.

nu tänkte jag köra lite terapi med mig själv, ni behöver inte läsa om ni inte vill :)

Du & Din Graviditet
Före och Efter
* Vilka var dina favorit kläder? hade ett par assköna mammamjukisar
* Vad var din/dina favorit rätter? tror inte jag hade nån särskilld maträtt sådär..
* Vad tyckte du inte om? inget särskillt där heller
* Var det någon favorit rätt som ändrades?
* Vad var du mest sugen på? det gick i perioder. mest mars-glass och julmust dock ^^
* Hade du halsbränna? nej
* Hade du sammandragningar? vet inte, haha
* Mådde du illa? litegrann, men det var ok
* Vilken sovställning var bäst? sidan var det enda som gick att sova på.
* När var din BF dag? 26 april
* Gick du över tiden? knappast va
* Hur mycket gick du upp i vikt? 7 kg. resten kom efteråt :S
* Hade du mycket vätska i kroppen? nej
* Hur var ditt psyke? skit
* Gnällde/klagade du? vet inte. mest över att jag var trött tror jag. annars mådde jag ju finemang :)
* Vad trodde du det var för kön? kallade den ju för john ross, men jag vet inte vad jag trodde
* Visste du vad det var för kön? fick veta på sjukhuset sen. fast det var lite osäkert ända tills de kom ut ^^
* Hur låg ditt SF mått? vet inte ens vad SF-mått är riktigt. så mkt hann jag vara gravid!
* Var du rädd för något? ja, att föda vaginalt. uh :S
* Hur ville du att din förlossning skulle se ut? vet inte. hann inte tänka så mkt på det. var rätt inställd på kejsarsnitt och det kändes bra
* Hur ser du på graviditeten idag? gravidivad? typ


Förlossning:

* När började din förlossning? jag vet inte riktigt
* Hur började den? ingen aning. började väl blöda igen. och sen fick jag lite babysammandragningar tror jag
* När åkte du/ni in till förlossningen? tror det var 7e jan
* Varför? började blöda så in i norden!
* Vem/vilka åkte du in med? pappa <3
* Fick du/ni åka hem igen? 3 veckor senare fick jag komma hem till en ny lägenhet och med två pojkar kvar på sjukhus
* Vilket sjukhus skedde förlossningen på? akademiska i uppsala
* Hur mycket var du öppen när ni kom in? har jag varit öppen?
* Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen?  misstänkt vattenavgång, blev sängliggande, blev bra, sen sämre igen och fram & tillbaka, en massa ultraljud och ctg-grejs, sen började lillabbe må lite dåligt så då blev det akutsnitt
* Vilka/vilken var med under förlossningen? fredrik fick följa med in under förberedelserna, sen var det bara jag och en massa sköterskor och läkare
* Tog du nått smärtstillande? knaprade piller mest hela tiden. efter snittet blev det morfin <3
* Grät du? jag var ju sövd.. men efteråt har det blivit mkt tårar. och innan med
* Vad tyckte du var jobbigast? att jag var sämst som inte kunde få barn ordentligt och kateter-jäveln ><
* Var du rädd för något? att allt inte skulle gå bra
* Hur lång tid tog det? minns inte
* Hur ser du på förlossningen idag? lite kaosartat kanske, hade velat haft en bättre läkare, helst en som pratar svenska. damn you foregnier doctors! men skönt att jag fick sova, för jag visste inte att jag skulle ha varit vaken egentligen. då hade det nog inte blivit så bra...


Barnet:

* Vad blev det för kön? två pojkar
* Hur mycket vägde barnet? 774g/924g
* Hur lång var barnet? 34/35,5cm
* Vad var huvudomfången? vet inte. som sagt, grym info. och jag visste ju inte direkt vad man skulle fråga efter eftersom jag inte kunde nånting. kan fortfarande ingenting.
* Hur mådde barnet? inte så bra, men de kämpade som fan och nu har vi världens gladaste och busigaste 15månaders här :)

sjukt!


Kommentarer
Postat av: Bili

<3 :*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback