I´m loving it

hello!
naturkunskap B idag då, läraren vi skulle ha var inte där så vi fick bara kursbeskrivning och så fick vi fylla i nån enkät o sen sluta.
passade på att köpa lite mappar på bokhandeln. när jag kom hem så hade jag fått brev om att jag kommit in på "människan socialt och kulturellt" också, woho! fast det blev genast mkt krångligare, då vi precis hade löst allt med pojkarnas inskolning osv. men, men.
det löser sig nog iaf. dålig tid på lektionen dock. 15-18, liksom?! men man lär väl inte få vara där HELA tiden. jag orkar inte. hejdå barnen liksom :(
har varit med dem praktiskt taget dygnet runt i över ett år, och nu kommer vi knappt hinna ses känns det som :(
men, men.
känner mig peppad till att plugga också, känns skönt att få göra nåt för en gångs skull, och inte bara gå hemma.

anyhow.
det gick bra på dagis idag, jag var med en stund i början. grabbarna började utforska och leka på en gång och verkade inte ta nån större notis om mamma o pappa, hehe.
på fredag ska vi "lämna" dem första gången, fast vi är ju i närheten. och då kan jag vara med hela dagen <3
bara för det kommer jag väl in på nån mer kurs som är på fredagar. haha
näää
har bara etiken kvar, och den skulle väl vara på onsdagar va?
jaja. vi får se.
väntar till nästa vecka med att prata med CSN, måste ju ändra pengaskiten nu när jag fått 100p extra. läser 350p nu, 400 krävs för heltid. vad 350 räknas som vet jag inte...
men iaf, nästa vecka borde väl allt vara klart med de kurser jag ska gå.
måste se över mina poäng sen också, och se om jag måste plugga nåt mer till nästa termin. men det finns fan inget mer jag vill plugga. ba engelska o svenska C. palla. då måste man säkert göra 18 muntliga framträdanden :((
ja. vad ska man bli sen då?
hora kanske.

nu är det dags för krubb, sen ska jag dammsuga och sen är det soffläge. eller sängläge, för jag är grymt trött. somnade till bolibompa -_-

hejpa

Kommentarer
Postat av: Mizuki

Du vet att du måste lämna studieförsäkran -senast- en vecka efter att du har börjat studera för att få csn va? 350p räknas förresten som deltid, du får 75% av studiebidrag/lån.

Etiken är onsdagar 15-18, Människan socialt och kulturellt-lektionerna brukar sluta 17, den extra timmen används som komptid att använda till studiebesök vid andra tider än lektionstid.



Jag är i skolan imorgon, annars kan jag träffas där någon annan dag under veckan. 100kr eller vad du kan betala (är det skralt i kassan är det ok med mindre alltså) skulle jag vilja ha för böckerna. ^^

Har inte ditt mobilnummer sedan jag bytte mobil..

2009-08-11 @ 19:41:22
Postat av: Mizuki

Du kan förresten göra studieförsäkran över internet (och ändra studieomfattning) om du har bankID eller så.



Skönt att första dagen gick bra! Jag hoppas att de kommer att trivas på sin nya förskola. ^^ <3

2009-08-11 @ 19:43:12
Postat av: Jennie

Jag har samhällskunskap 15-18 men fick gå redan 1630 för att det var många som hade barn & så..

2009-08-12 @ 09:20:21
Postat av: Mizuki

100kr/bok. ;)



Torsdag går bra, det är ju så nära så jag kan springa ner på några minuter bara. ^^ Hur dags är du i skolan?

2009-08-12 @ 12:06:42
Postat av: haniki

jennie, jag tyckte jag såg dig på skolan häromdan :D

jo, jag tror våran lärare är rätt schysst så man kanske får gå lite tidigare, annars har jag löst det så att mamma kan hämta ibland :)

2009-08-14 @ 21:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback