long & shiny blade

hello.
dålig på att blogga som vanligt.
fredrik jobbar jämt, jag och pojkarna har varit o badat en massa. whönt.

idag köpte vi nya bilbarnstolar, skulle lämnat in sulkyn på babyproffsen för att få nya klädseln men de hade sommarstäng idag >< drygt. så då åkte vi till barnens hus o köpte stolar istället.
lite kul faktiskt, vi har köpt typ alla barngrejer där, och alltid av jani, så han känner igen oss nu när vi kommer.
"jaha, dags att byta upp er nu?"
det blev två acta graco(?) comfort cosmos eller vad fan de nu hette, haha. men de blir säkert bra!
inte så billiga dock, fast det var specialerbjudande. blev över 4 lax.
men å andra sidan så ska de hålla upp till 25kg så vi får hoppas att vi kan ha dem länge.
asdryga att sätta in var de också, nu kan man inte ta bort dem. så baksätet är helt upptaget nu.
aldrig nån som kan åka med längre.
men det känns bra att pojkarna åker säkert iaf :)

annars så... händer det inte mkt idag.
pojkarna sover nu, de hann inte sova på förmiddagen. och sen är det väl bara att vänta på läggdags.
orkar inte gå nånstans. jobbigt att gå själv med, blir bara en massa springande efter dem då.

imorgon börjar jag skolan. måste ringa lollo ikväll och fråga vart salarna ligger :P
psykologi a-lektion imorrn. börjar kl. 15 ><
hoppas att jag inte blir mobbad eller nåt. det är inte okej.

har börjat läsa en hemsk bok.
bakom stängda dörrar  heter den. handlar om en tjej som blir utnyttjad av sin pappa, föder hans barn osv.
det hände i sverige, och det är sant. blir så jävla pissed.
jag HATAR pedofiler. de är så himla störda.
finns ju visst en pedofil som bloggar också, det kanske ni har hört talas om.
skriver om hur han jobbar på förskola osv.
så jävla störd. förstår inte att ingen sätter dit honom, vad är problemet? han går ju ut med namn o allting.
och med tanke på det han skriver så borde det finnas belägg för ett åtal, tycker iaf jag.
sen har han mage att jämföra hans sexualitet med t.ex homosexualitet.
sex mellan vuxna människor är inte fel, men när en vuxen hyser sexuella känslor för ett barn, så är det fel.
inte bara fel, det är sjukt. jag hoppas att alla pedofiler dör.
om någon skulle ens tänka tanken på att göra nåt med mina barn så skulle jag inte tveka att döda den personen.
äckel. dö.

nä, nu blev det deprimerande här.
vet inte vad jag ska hitta på. får väl plocka lite eller nåt.
skoj.
kanske tar o märker kläder istället. är ju en del som ska göras.
hoppas inskolningen går bra.
hejdå

Kommentarer
Postat av: bosse

Lycka till på första skoldagen. :D

2009-08-09 @ 17:40:31
Postat av: Sara

Psykologin är en skitbra och intressant kurs! Talvi (lärarinnan) är jättebra! Lycka till imorn! Fast jag vet att det kommer gå jättebra! :*

2009-08-09 @ 19:10:06
Postat av: haniki

sara, åh det lät bra ^^

2009-08-09 @ 20:12:17
Postat av: Mizuki

Jaa, Talvi är superbra! Har haft henne både i religion och psykologi och lärde mig massor, plusatt hon är superschysst. ^^ Ha så roligt på psykologin! (har den boken också förresten..)



2009-08-09 @ 21:16:32
Postat av: Mizuki

Självklart. Jag blir bara glad att bli av med dem. ^^



Hur gick första inskolningsdagen? Och första skoldagen? :)

2009-08-10 @ 15:07:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback