grodans gäng

hellu.
jag är trött jämt. har massor i skolan och allt är svårt och jag blir aldrig klar.
annars är det väl bra.
typ.

idag träffade jag o grabbarna två skolkamrater och deras barn.
kände mig som en latte-mamma när vi gick med barnvagnar alla 3.
jag är verkligen ingen sån person. men det var trevligt iaf!
fast jag kommer fortfarande inte bli nån latte-mamma. vill bara understryka det.
jag kan inte med att bara snacka barn. det är kul när det är med såna man känner o så.
men inte jämt.
jag älskar inte att prata förlossningar och bebisar o skit. jag gillar inte ens bebisar, eller, de är väl små o söta (fast egentligen inte, bara en del :)) men de är rätt tråkiga. gör ju ingenting. jag är mer för större barn som man kan snacka och leka med.
och jag är inte faschinerad av förlossningar. jag tycker det är vidrigt och jag förstår inte varför man vill klämma ut en stor grej ur fittan :( nä, då kör jag hellre the "easy way" med kejsarsnitt. jag tycker inte att det är ett dugg vackert med förlossningar, bara äckligt och onaturligt (fast det är det ju inte egentligen, onaturligt alltså) och jag förstår inte hur man kan njuta av det.
och nej, jag har aldrig gjort det men jag är inte ett dugg avundsjuk på de som har gjort det. snarare tycker jag synd om de som har fått uppleva det. fast all cred till alla som pallar det, jag skulle det iaf inte. haha
oh, kanske blev lite för kontroversiellt nu. skitsamma.
jag tycker ändå det är äckligt med förlossningar och att spädbarn är tråkiga.
och jag förstår inte folk som skaffar 100 barn. eller jag förstår på ett sätt, men jag kan inte. jag känner lite att om jag skulle få ett barn till, så skulle det komma och störa min relation med elvis och albin, jag vill att det bara ska vara vi, jag vill kunna koncentrera mig helt och fullt på dem. jag känner mig redan otillräcklig som det är.
ett nytt barn skulle kännas som en inkräktare, konstigt va?
fast det kan ju ändras. men det spelar nog ingen roll för det lär inte bli några fler iaf :)
fast jag kommer nog sakna nån att ta hand om när grabbarna har blivit stora. men då får jag väl köpa nåt djur istället, är ju typ samma sak. en apa kan jag köpa, haha
och jag respekterar fortfarande att andra tycker olika, och det här är inget personligt mot nån i min närhet så jag hoppas att ni inte tar åt er!
hm, jag är nog en rätt kass kvinna och mamma egentligen. livet ska ju kretsa runt ens barn, hela tiden.
fast jag har ett liv, med barn. inte ett liv för att jag har barn. mina barn är inte mitt liv. men de är en anledning till att vilja leva <3 den största.

bland det bästa jag vet är att lyssna på när de sover. albin snarkar som fan och de snusar så himla fint.
man hör det ända in i vardagsrummet fast teven är på :) så mysigt.
och så älskar jag att fnissa med albin, han är min fniss-kompis ^^ det är nåt särskillt band där..
har ju såklart ett särskilt band med båda, men jag o albin har nån viss glimt-i-ögat-grej för oss. det är kul.
och bland det värsta jag vet är albins skrik. det är verkligenh outhärdligt. jag vill bara kasta ut honom genom fönstret när han är som värst. han gråter och skriker liksom inte vanligt, utan det är avgrundsvrål i falsettstämma det handlar om, haha. fyfan >< och när elvis hakar på.. ja, då är det bara att gå därifrån för att öronen pallar helt enkelt inte. elvis kan man alltid ge en napp till, men albin får man muta med kex eller nåt.
kex är förresten smörgåsrån, inte kex :P
nåväl. det är tur att de är söta iaf. för jag tror helt ärligt att de är galna. jag har aldrig mött några som är så vilda som de är.
det börjar bli skitjobbigt att vara hemma med dem nu. de är på ALLT.
härjar på datorn (vill ha ett data-rum!!) är uppe på köksbordet, drar ner allt, öppnar alla lådor och skåp. ja, osv.
de skulle behöva bo i ett madrasserat rum. det skulle vara skönt.

nä, nu är min klumpedunsjävel din karl ute på galej, och jag är trött så jag ska nog krypa till kojs.
får väl drömma om nån annan karl inatt. för min duger inte idag. får ta.. gordon kanske? han är trevlig att drömma om faktiskt. charlie harper drömde jag också om häromnatten. inte helt fel där heller men han har lite taskig kvinnosyn :/ haha, jag ba tror att de är på rilli.

nåja, godnatt.
jobbigt att vakna i spritlukt imorgon igen. varje helg. kul. börjar kännas som när jag var preg, haha
fast av nån anledning så luktar han sämre nu? och man är ju känsligare när man är preg. kunde ju förfan knappt använda tvål ><

jaja, hejdå

Kommentarer
Postat av: Emmpi

Klart ni ska vara med.. Ni har ju betytt massor det här året :D Hahah jaa those were the days hah


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback