valkyria

wey, wey.
blir som sagt dejt imorrn om allt går som det ska.
fast det var svårt att bestämma vilken film vi skulle se.
det stod mellan seven pounds och valkyria, sen kom vi fram till att valkyria nog är "häftigast" att se på bio.
sen kan man ladda ner s.p. så kan man gråta i fred sen ^^
men det blir nog bra.
ska försöka boka bord nånstans också. blir väl akropolis. det är ju nära iaf. får se bara om man får äta efter filmen. jag vet inte hur länge restauranger har öppet O_o
anyhow.
tänker INTE äta black & white eller plankstek iaf. ska faktiskt prova nåt nytt den här gången ^^

mår lite illa idag också. det var bra när jag vaknade men nu börjar jag känna mig skum igen.
vi får se hur det utvecklar sig under dagen.
fredrik ska iväg till eric direkt när han kommer hem. ba thanx.
jag har försökt i över ett år nu, att få honom att förstå att det inte är så roligt när han drar iväg direkt efter jobbet. man vill ju hinna umgås lite iaf. men, men. det går helt enkelt inte in. som allt annat man säger åt honom. haha :D
hatar män så himla mkt.
kvinnor också för den delen.

nu verkar det som att ungarna har somnat iaf, då ska jag gå o bada.
de var ju pigga igår, men sen spydde albin på kvällen. ba mm.. hela sängen <3
jag är så tacksam för att vi har egen tvättmaskin, förstår inte hur man klarar sig utan när man har småbarn ><
men, men. idag verkar de också pigga. ingen dirre iaf. och inte spyor.
så det är ju bra :)
fredrik har ju varit helt hets, haha. han är så söt när han oroar sig <3
jag är egentligen en helt sämst förstagångsmamma. jag har aldrig ringt BVC eller sjukvårdsrådgivningen och aldrig varit på öppnis och sånt. det verkar nästan vara kriterier som man ska uppfylla.
men jag orkar inte. jag vill inte att de ska bli smittade av andra äckelbarn, och jag vill inte sitta och höra andra mammor skryta över sina fula ungar. när kidsen blir större kanske jag blir tvungen att gå dit och aktivera dem lite, men aldrig att jag skulle gått dit när de var små. mammor som säger att dom gör det för ungarnas skull.. jo, säkert. för din 2 veckors förstår säkert jättemkt av sångstunder, babyrytmik och fan och hans moster.
och sen verkar det som att man måste ringa BVC eller sjukvårdsrådgivningen för minsta lilla. är det jag som är sämst eller? man ser väl själv hur ens barn mår?
det här är typ FL förresten:
"hej, mitt barn har haft 39 graders feber i en halvtimme nu. vad ska jag göra?"
svar:
"ÅK IN!!!!!!!! det kan vara hjärnhinneinflammation!!!!!!!! bättre att åka in en gång för mkt än en gång för lite!"
haha
eh....
nä men ibland måste man ta det lilla lugna. både för barnets skull och för sin egen.
man oroar sig redan tillräckligt mkt. så fort de hostar så tror man att de fått RS, så fort bajset är löst så tror man att de ska dö av uttorkning :/  så jag försöker att ta ett steg tillbaka och verkligen kolla... försöka se det positiva i allt.
typ "ja, han spydde upp maten nu, men han fick behålla det förra målet"
istället för (som fredrik ;)) "han spydde upp maten, han får inte behålla nånting! panik!" ;)
och sen så ringer jag mamma, haha. hon är bra på det där med sjukdomar.
är glad att allt har gått över så pass fort för dem ändå. annars hade man blivit helt apa. då hade jag ringt svr typ 18 ggr ><

jaja, svammel, svammel.
hur som helst så är jag nog inte en så bra mamma eftersom jag inte hetsar upp mig så mkt, verkar det som.
eller så är jag en grym mamma som faktiskt kommer ihåg att det finns något som kallas sunt förnuft.
ptja, you pick.

fast nog var det jag som sprang runt här som en yr höna och skrek: vad ska jag göra?!?!?!?
när elvis ramlade och slog i bordet så det kom blod från munnen.
vi trodde han hade slagit ut alla tänder, men han hade bara bitit sig i läppen.
då hade jag ont i hjärtat, kan jag säga!
men man blev lugnad när fredrik skulle kolla så att alla tänder satt kvar, och elvis bet honom i fingret och log hur brett som helst. haha
så illa var det med den killen liksom ;)

annars så tycker jag att smallville platsar in på listan över världens sämsta serier.
här kommer några fler som går direkt in på listan:
stargate atlantis (stargate SG1 är också sämst, men där lyfter iaf macgyver upp lite)
angel (spyr)
buffy & vampyrerna (ja samma sak)
förhäxad (come on)


mår seriöst dåligt när jag ser nån av de där serierna :/
spyr lite när jag ser den här bilden också.
hm.. började visst må ännu sämre nu. undrar varför? ;)


VIP skulle också vara med på den listan om inte pam var med. jag kollar på det typ varje morgon nu pga henne. haha
men serien är så pinsamt dålig. men hon... ja, ni vet <3

eh.. men ja, förlåt för det här inlägget. ingen behöver läsa.
hejdå!

Kommentarer
Postat av: Jessica

vet hur det känns, det där med att dra direkt från jobbet. Erik kommer hem, äter sen åker han till garaget. Helgerna: vakna, åka till garaget, äta, åka tillbaka till garaget. Frustrerande :p Palla vara ensam liksom, sen blir han sur när man påpekar det. Aja, det är som det är. Det lär ju inte bli någon bättring iaf, det har ju varit så i 2 år liksom. Men men! Jag är inte så depp över det, hänger bara hos mamma och dom när han är i garaget, haha.

Postat av: Nettan

Du är helt klart en grym mamma, med sunt förnuft kommer man längst

2009-02-13 @ 11:50:59
Postat av: bili

Håller med dig om allt! haha!

Men jag kollade förra helgen om valkyria gick i stan, men då gjorde den inte det. Gör den det nu alltså? :O För vi kanske också ska på bio imorgon. Om jag mår bra och orkar.

::

2009-02-13 @ 12:57:11
URL: http://bilix.blogg.se/
Postat av: Mizuki

Haha! Du listade just några av mina favoritserier. ^^ Buffy och angel. <3



Jag har ringt sjukvårdsupplysningen en gång, när vi hade haft kalas och något pucko hade lämnat snus på golvet som Y svalde.>_< Jag kom inte fram, så jag gav ungen mjölk och hjälpte henne kräkas. Klart.

Folk på FL är hysteriska.

2009-02-13 @ 12:57:18
Postat av: Sara

Jag tycker att du är en grym mamma! :D

Hoppas att ni får det mysigt imorn! Själv leker jag sjuksyster till Fredrik, han är ju nyopererad. Så det blir inget speciellt för oss imorn.

2009-02-13 @ 18:40:49
Postat av: bo

Hahaha helt klart dom sämsta serierna.

2009-02-14 @ 00:45:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback