AHEJ

tut i luren!
nu är vi hemma efter 2 veckor på vift, typ!
började ju med en vecka i finland, det var great. fint väder hela tiden. hälsade på lite folk, drack öl och bastade.
det var väl lugnt, med andra ord. skönt som tusan.
när det började närma sig hemfärd så längtade jag jättemkt efter ungarna. mamma stod med dem på trappen när vi kom hem. med tårar i ögonen roffade jag åt mig dem direkt och började pussa på dem :)
det hade gått bra iaf, och de verkade inte bry sig om att vi varit borta, haha.
dan efter vi kom hem så var det dags för mamma att få lite semester, de åkte till göteborg en vecka så vi var husvakt.
jag och fredrik gjorde dock en liten avstickare, blev en spontanbokad resa till vad vi trodde skulle vara kents sommarstuga, men det var visst hans stationshus. fett ballt. barnen sov hos farmor och vi festade som om det vore 1999eller nåt :P
kul att få göra lite saker själva också, efter allt som hänt så vill man inte missa de tillfällena.
ptja.
imorgon börjar fredriks sista semestervecka, får se vad vi hittar på då :)
ska väl försöka att hitta på iaf en till grej för oss själva, man får ju passa på liksom. sen är det tillbaks till rutinerna, ska bli skönt det också.
dags att förbereda sig för skolstart och dagisstart :) nervöst.
hoppas att allt löser sig med inskolningen bara, det krockar ju med mina lektioner >< men, men. vi får försöka lösa det på nåt sätt. hoppas att man inte behöver gå på varje lektion sen heller.
hoppas att jag inte blir mobbad i skolan :( och hoppas att jag klarar av det och tycker det är kul.
önskar bara att jag kunde komma in på de andra kurserna med... hoppas fortfarande på det. men det är väl förgäves..

nähä, om man skulle ta och gå och lägga sig kanske.
läser en bok just nu om en kvinna som fick förlossningsdepression och sköt sitt barn, hemskt :( fast jag kan förstå på ett sätt, eller inte att man skjuter sitt barn, det skulle aldrig falla mig in, men att man mår dåligt... inget konstigt liksom. men det var väl lite mer tabu på den tiden kanske (87). och mammor ska ju må bra när de har fått barn.
men det blir ju tokigt när man inte ens får se/hålla sitt barn när det kommit. det fick inte kvinnan i boken, inte på nån vecka typ. och jag som blev knäpp av att inte få hålla nån på 3 dagar, jag hade ju iaf turen att få se de små liven, efter att jag hade legat på uppvaket :)

ja, mina små liv. de börjar bli stora som tusan nu. elvis springer för fullt. vi har t.o.m sprungit runt på IKEA :)
albin har börjat ta några steg också, 7 som mest. sen sätter han sig ner, haha.
hoppas de börjar prata snart bara. jag längtar. just nu är det bara mamma, som båda säger. albin kan säga pappa och titta, också. men inte så ofta. fast de pratar massor iaf, men det är inte många som förstår ;)

a tjena, ska väl lägga in ett par hundra bilder på bilddagboken när jag orkar.
A HEJ!

Kommentarer
Postat av: Mizuki

Det låter som att ni har haft riktigt roligt! :D



Ang. skolan så måste du inte gå på alla lektioner, men du -måste- dyka upp på första för annars blir du utkastad från kursen på en gång.



Jobbigt att inskolningen krockar med lektionerna, hoppas att det löser sig! Har förresten skolböcker som du kan få köpa billigt om du vill, t.ex. eng b och c och samhällskunskap B boken. Bara att hojta om du vill ha dem, de kostar ju en del nya.. :s



(nu har jag örsökt skicka det här typ 4 gånger, men det vill inte samarbeta.. döda mig inte om det blir dubletter. ;) )

2009-07-27 @ 07:24:33
Postat av: sweedy

ni verkar haft det riktigt kul (: *:

2009-07-27 @ 19:30:30
Postat av: Mizuki

Ja, ungar är för härliga. Det är alltid lika skoj att laga ordentlig mat när de ändå bara vill äta makaroner. >_< Blodpudding och pannbiff är ju helt okej mat ia! Önskar att Y ville äta lite sånt. Men, men.. Hon växer ju. ^^



Har du hört något om dina andra kurser än? Håller fortfarande tummarna för dig!

2009-07-31 @ 13:04:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback