born & ready

nu är jag haniki även på bilddagboken.

igår var bili och sweedy här, det var trevligt som tusan. hoppas vi kan träffas idag också :)

annars så har det väl inte hänt så mkt.
barnen är glada som vanligt :)
elvis kommer nog gå snart. han tog 12 steg i söndags, och 10 i förrgår. fett duktig.
han behöver bara våga lite mer så :)
albin är inte långt efter, han har börjat stå själv nu.
klappar händerna gör dom också, när de är glada. mest albin, han lärde sig först också.
och tänder har dom, hur många som helst. det ploppar upp nya hela tiden. albin har 10 som är helt uppe, + två nya kindtänder som spruckit upp lite. elvis håller också på och få sina kindtänder uppe, men inte nere, så han har bara 10 tänder.
fast jag förstår inte vart hörntänderna är? jag trodde att de skulle komma innan kindtänderna, men inte då.
det ser lite tokigt ut, men de kommer väl snart :)
ja, annars kan de väl inte så mkt. pratar gör de inte, eller.. albin kan säga mamma och pappa, men jag vet inte om han har fattat vem som är vem och så. hehe
annars blir det mest appa, abba, ba och äta. undrar om han menar äta? vet inte riktigt än. kan ju bara vara slump att han säger det när vi ska äta, för ibland säger han det annars också O_o
slåss har de börjat göra också :S inte bra. imorse slog albin elvis i huvet med fjärrkontrollen :(
de har haft sönder teven också, haha. är en liten spricka i skärmen. hoppas att det inte blir nåt mer. för vi har INTE råd att köpa ny tv.
ja, herregud, dom små liven. underbara.

det är lite kul att läsa trådar om barnvakt, då främst barnvakt vid låg ålder, innan ett år typ.
vissa ser inga problem med att lämna bort sitt barn ett par timmar, hur små de än är. fine liksom.
sen kommer dom som är emot det, som verkligen är ute efter att ge de andra dåligt samvete..
"jag skulle aldrig kunna lämna bort min lilla, jag älskar henom för mkt för det. vi har faktiskt skaffat barn för att ta hand om det, inte för att lämna det till nån annan. visst är det jobbigt ibland, men det är bara att bita ihop. så det skulle aldrig falla mig in att låta bebben vara utan mamma och pappa, tänk om hen börjar gråta när inte vi är där? mitt hjärta skulle inte klara det"
indirekt är det många som säger att man inte älskar sitt barn tillräckligt mkt om man har barnvakt, och att de minsann ÄLSKAR sina barn, till skillnad från dem som skaffar barnvakt ;)
sen har vi de som ursäktar sig själva också:
"vi hade barnvakt i 2 timmar för att vi var på begravning, mådde dåligt hela tiden, men sprang iväg mitt under jordfästningen för att kunna amma, så jag tror inte att bebben tog nån skada av det..."
då kan det vara okej, enligt det första exemplet, men om man skulle lämna i två timmar för att kanske ta ett glas vin eller två med tjejkompisarna, då borde man stenas.
för barnet vet säkert skillnad på begravning och fest, i den åldern ;)
det är likadant med amning. gör man det inte för att man inte kan, då kan det vara okej, bara man har försökt tills nipplarna ramlar av, men gör man det bara för att man inte vill, då är man sämst.
samma där, barnet vet säkert skillnaden...
liksom, enough. varför kan inte alla göra som man vill?
undrar fortfarande vad som händer med barnet om de får sova nån natt hos mormor, och inte blir ammad, men jag har ännu inte fått något svar på detta. antagligen för att det inte finns nåt.
det är ju så stört. jag tror liksom inte att barnet glömmer bort sina föräldrar och blir skadad för livet, bara för att det fick vara ett par timmar hos (t.ex) mormor som spädisar.
däremot så tycker jag inte att man ska lämna barn till någon som de knappt känner och som de inte känner sig trygga med.
sluta ge varann dåligt samvete hela tiden. pliiz!
inte för att jag tror att nån såndär fanatiker läser min blogg, men ändå :)
tänk på det en annan gång.

nu ska jag hänga tvätt. har dammsugit och tvättat golven, duktig!

HEJPA


Kommentarer
Postat av: Mizuki

Åhh, går han? :D Gud vad kul! Det är så gulligt när de börjar tulta runt. ^^ Längtar tills L börjar gå. Fast jag tror att det dröjer några månader, hon är en sån fegis. :P



Ärligt så tyckte jag att det var mysigare att flaska Y än att amma L. Att inte bara vara ett vandrande bröst utan få vara mamma på riktigt. Och att få mysiga matstunder med en bebis som äter sig proppmätt och luktar så där supermysigt av varm ersättning. <3

Kommer att amma bebisen också, men kompletterar nog med flaska ibland, för myset och Ns skull. Saknar att kunna sitta bredvid och se på när min vackra man matar vårat vackra barn.





2009-06-12 @ 16:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback