det är så irri-terande

* musikmobiler på bussen. alla ungdomar envisas med att spela sin äckelmusik på högsta volym, så att alla kan höra. hört talas om hörlurar? jag vill inte höra din musik!
* pent-ögon. har alltid varit, kommer alltid att vara.
* pensionärer på bussen: som inte tar fram busskortet/betalkortet förrän de kommer fram till chauffören, vi har inte hela dan på oss! som inte fäller ihop paraplyt förrän bussen stannat och öppnat dörrarna. som sagt..
och så pensionärer som inte låser sina rullatorer så att de härjar fram o tillbaka när bussen åker, haha.
* pensionärer i bil: alla över 65 borde få gå på regelbundna kontroller för att se om de verkligen borde köra bil. en gubbe med käpp som knappt kommer i och ur bilen känns inte som någon som jag vill möta på vägen. varenda gång jag hållt på att krocka så har det varit pga en gammal farbror som haft noll koll.
* zebra-lagen, borde avskaffas. en del går bara rakt ut och litar på att bilarna hinner stanna, vilket är omöjligt om det är halt. i vissa fall har man inte uppfattat att personen ska gå över vägen ens.
* folk utan reflex, fatta att ni är omöjliga att se när man kommer körandes i mörkret.
* folk som har stora barn i vagn, bara för att få åka gratis på bussen. NI ÄR PINSAMMA!
* busschaufförer som tror att de alltid har företräde. ni skulle se hur de kör i rondeller. jag riskerar fan livet varje gång jag åker buss.
* folk som kör för sakta. jag blir galen
* folk som kör för fort.

det var början på irriterande-listan. fortsättning följer!


Kommentarer
Postat av: sweedy

pent-ögon, hahahahaha!

2009-11-11 @ 21:02:11
Postat av: haniki

visst var det längesen? :D

2009-11-11 @ 22:50:44
Postat av: mall

pensionärer på bussen & pensionärer i bil, SÅ JÄVLA TRUE. Ena är ju dödsirriterande (man börjar ju psyka lite när det händer, haha) & det andra är ju rent livsfarligt! )X

2009-11-14 @ 20:09:05
Postat av: mall

bah, skrev en kommentar som försvann. >< men ah, det med pensionärer på bussen & de som kör: det ena är ju så jävla irriterande så man dör lite. & det andra är ju rent av livsfarligt. så. ^^

2009-11-14 @ 20:10:27
Postat av: jessica

ang. busschaufförer i rondeller.. pratade om det igår, haha. Satt på bussen förra veckan och busschauffören körde in i rondellen så att en bil fick tvärbromsa, haha cp:n.



Och så ungar med mobilmusik. När jag jobbade igår gick en unge och spelade lady gaga över hela konsum. IRIRIRIRIRIRRRIIIIII

2009-11-22 @ 11:18:42
Postat av: haniki

fett irri!

2009-11-22 @ 13:33:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback