jävla lyriker

goddag, gomorgon, gomiddag, gokväll
man vet ju inte vad det är, det är ju mörkt jämt.
så himla segt att gå upp på mornarna nu.
ah well. upp kom vi iaf, och till dagis kom vi.
blev på med galonisarna när vi kom imorse, och de hittade såklart en stor och djup vattenpöl direkt.
så de lär vara fina sen. albin försökte doppa ansiktet i den, och elvis stod med vatten nästan till knäna och skrattade, när jag gick :P haha
nåväl.
börjar bli en massa krångel med dagistiderna. fattar ingenting.
de tycker att vi ska lämna dem 11 när fredrik jobbar kväll, och visst det går väl bra. men de dagar jag slutar tidigt så är de bara där i 3tim och det känns helt onödigt. då kan de lika gärna vara hemma, men det blir ju tokigt ändå. vill ju att de ska vara på dagis, de trivs så bra där och där blir de aktiverade. här hemma klättrar de nästan på väggarna, och när man är själv så blir det inte direkt att man går ut o leker med dem, liiite svårt att jaga två vildapor själv.
jaja, vi får väl se hur de vill att vi ska göra. kan väl ha dem där måndagar och torsdagar då. oj vad nödvändigt.
vi betalar fan rövmkt, då ska de väl få vara där, tycker man.
och så ska vi få ny tid för utvecklingssamtal igen, vi hade fått en som passade både mig och fredrik, han är ledig och jag har hemstudier, men nä. då var ju ungarna lediga och dom fick man inte ha med sig. lätt att hitta barnvakt en vardag kl.13 liksom. kan de inte få vara där o leka i en halvtimme då medan vi har samtal?
nä, så nu ska vi få en tid när barnen redan är på dagis, men de är ju på dagis när vi jobbar/pluggar så jag förstår inte riktigt hur de tänker...
vi får väl se om vi kommer fram till något.

mina måndagar tänker jag inte ge bort iaf, det är den enda dagen då jag kan plugga hemma på dagtid och det är så skönt. och det har man väl rätt till vad jag förstått.
fast det känns ju lite skumt att ha dem på dagis fast man är hemma, och lång dag blir det också, fredrik slutar halv fyra och då är jag i skolan.
det är bra att de trivs iaf, annars hade vi nog inte gjort såhär, då hade de fått vara hemma så mkt som möjligt. men de behöver dagis just nu, det är så kul att se dem när man lämnar. vinkar knappt, går direkt till kompisarna och leker :)
mina stjärnor.

nä, nu ska jag leta ledarsidor igen, samt kolla lite julklappar I believe!
hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback