what´s going on?

det kan man undra!

vad har hänt sen sist?
spökfest har vi varit på. det var trevligt.
alla tjejer var prinsessor/älvor, två killar var turtles och en var darth vader. det var väl typ det.
nej, en var skelett också :) och så mina trollungar.
det var roligt iaf. pojkarna, mest elvis, dansade, åt massor massor med popcorn och så fick de fiska fiskdamm.
allt som hör till alltså :) de fick t.o.m smaka saft för första gången, hehe.
är det kalas, så är det.
helgen innan var ju en riktig kalas-helg det med. båda mina morfar fyllde år, eh.
ja iaf. så ungarna åt väl en miljon bullar och kakor. det är iaf inte så stor chans att de blir feta just nu. är ju fett smala, stackarna. eller, elvis har faktiskt blivit riktigt stor. känns som att han växt hur mkt som helst de sista veckorna bara.

ptja. vad har man mer gjort då?
jag o fredrik var ute i lördags. först var vi på ikea, köpte lite onödiga nödvändigheter.
sen åt vi på akropolis på kvällen. åt en jättegod pasta, men jag var fortfarande mätt efter lunchen så jag orkade inte ens allt. hade ju velat köra på en 3rätters ffs! :P
anyhow. efter restaurangen gick vi till sara, sen blev det o´learys med Ian Haugland, woho!
fredriks nya bff, haha
ja, men det var skoj iaf.
på söndagen var vi på villekullas gård och lekte med barnen, det var skoj.
och sen blev det en ny vecka. höstlovsvecka. har bara 2 lektioner.
eller, jag har haft en och så har jag en på torsdag.

var på uppföljningssamtal på dagis idag. ungarna trivs och är duktiga. skönt :)
de är ju grymma.

ska försöka plugga lite nu, medan barnen är på dagis.
har fett ont i armen efter svinvaccinet igår :S
just fan, jag måste ju ringa vc också. kulan också.

anyhow.
förresten så tycker jag inte att man ska ta livet av sig. what´s up with that liksom?
dumt att försöka göra sin situation bättre, när man faktiskt har människor runt omkring en som älskar en och ställer upp för en.
jag kan förstå om man är helt ensam på jorden och inte har någon. och jag kan förstå om man blivit utsatt för något riktigt hemskt. och jag kan förstå att man mår dåligt, vadfan jag har väl också mått dåligt. men det finns faktiskt hjälp att få. men visst, ta den enkla vägen och låt de som blir kvar få må dåligt istället. jävligt schysst!
och sen efteråt så skriver alla saker som: hoppas att du har det bättre nu, puss o kram saknar dig och du har det säkert så jävla fint nu.
men jaha! vi som är kvar då? förtjänar man att få det så jävla bra när man själv valt att göra slut på sitt liv? nej, stryk ska de ha! för det är elakt och själviskt och jävligt sorgligt.
jag blir förbannad.
jag tycker inte synd om de som tar livet av sig, jag tycker synd om de som blir kvar. de som skulle ha gjort vad som helst för att hjälpa, om de bara vetat.

jävla skit.
man kanske skulle ta livet av sig då, om allt nu blir så jävla fint då.
gör det efter jul när jag står där utan jobb, pengar och värdighet. haha
eller så kämpar jag istället.
döden är säkert fin, men jag tar det sen. låååångt sen. jag tycker man har ett visst ansvar mot det liv man redan har fått. det är hur vi lever nu som avgör hur det blir när vi dör. så tror jag.

fan vad deprimerande. bäst att gå och leva nu, hejdå och ta hand om varandra!

och niklas, jag tycker det var fel det du gjorde men du kanske hade en bra anledning.
hoppas det går bra för dig nu då. jag kommer minnas vad vi gjort :)

Kommentarer
Postat av: Mizuki

Tack! Det verkar lösa sig, iallafall så går ekonomin ihop och jag slipper leva utan ungarna varannan vecka. :) Och han är ju schysst, han är ju fortfarande N, så han ställer upp för mig trots att han inte vill leva med mig mer, så det blir bra.



Håller med, självmord är fegt. Man själv slipper skiten och istället lassar man över den på alla som älskar och bryr sig om en.



Feta blir nog inte dina virvelvindar och defintivt inte av bullar och kakor på kalas. ;) Spökfesten låter mysig också. :)

2009-10-28 @ 11:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback