jag vill känna att jag lever

tjaba tjena hallå
vi säger så!
hejdå

nääääää

hej på er.
helt galet vad fort den här veckan gått. eller, det är iofs bara onsdag, men den är snart slut
och då är det torsdag = sista dagen på min och grabbarnas "jobb-vecka" ^^
fast i helgen jobbar fredrik helg. det är bögigt.
på lördag ska jag stå på loppis med mor min. SÅ OM NÅGON BEHÖVER EN JÄVLA MASSA BARNGREJER, B.LA. MASSA KLÄDER SÅ KOM DIT FFS!!!!!!!!!!!!!!!! färghuset, torshälla that is.
buy it. jag behöver pengar så jag kan köpa nya kläder åt barnen.
iofs så kommer jag göra det ändå, med eller utan loppis-pengar. men det skulle underlätta då jag behöver nya behåar, IGEN! har ju bara en, IGEN! och jag kan inte ens tvätta den för våran tvättpåse har gått sönder så jag måste köpa en ny sån också. HAHA
den som skriver med versaler är bäst, mmkay

skrev prov idag. gick väl okej. lär väl inte bli VG som jag hade hoppats, men, men.
och det var en fråga som jag helt tappade. hade glömt namnet, har fortfarande inte kommit på det, men jag vill inte heller för jag kommer bli så sur då, haha. förlorade ju 2p på det ><

var hos mor + far efter dagis, lånade deras sax o klippte luggen på elvis. nu ser han lite bättre :)
är ju inte världens lättaste grej att klippa dem, inte. blir inte direkt bra.
men, men.
huvudsaken är väl att de inte har hår som hänger ner i ögonen iaf.

och så har vi haft blodbad här hemma.
stod o lagade mat medan elvis o albin lekte på våra balkongdynor som låg på köksgolvet (var typ storm häromdan så vi tog in dem) sen började albin gråta lite.
jag frågade om det gick bra och kikade fram bakom kastrullerna lite sådär, men jag hörde på honom att det var sån gråt som skulle gå över på en gång och det gjorde den, så jag tänkte att det inte var nån fara. är man trött och hungrig så blir det ju gnäll för minsta lilla.
så de fortsatte att leka. sen när jag ska ställa fram maten så kommer albin, helt blodig i hela ansiktet.
jag såg väl ut ungefär såhär: :O!!!!!!!! :((( >< :O!
det kom från ena näsborren. och så sköljde jag av honom och försökte torka näsan så gott det gick.
sen så åt vi, albin var på gott humör och ville inte ha en tuss i näsan, haha.
så det var nog inte så farligt.
men jag hatar blod. och det var så mkt, men det blir ju så när det kommer från näsan, eller munnen. det har vi ju varit med om förr :S
såå... vi får nog köpa nya dynor till nästa år, för det är blod på dem. och hädanefter ska jag kolla mer noggrant så fort de gnäller.

jorå. så har vi det.

igår var vi förresten på BVC. det var 1½ årskontroll. träffade sandra, drew o hailey också. de hade tid innan oss. och när vi var klara träffade jag helena och saga, de hade tid efter oss. haha
pojkarna fick en spruta, de var jätteduktiga <3 grät knappt nånting.
sen fick de göra lite sånadär bögtest. stapla klossar kunde de, och rita streck.
fast jag gillade inte den där läkaren. hon tyckte typ att vi var sämst som inte tränar dem i att kunna alla kroppsdelar, och hämta grejer.
de vet ju knappt vart lampan är, hur ska jag kunna begära att de ska hitta sin mage?
sen ba: ja just ja, de är ju födda 3 mån för tidigt, ja då kan man ju ha lite överseende.
jag har aldrig fattat de där testen. jag måste ta reda på vad de ska kunna, så jag kan plugga inför varje koll. för vi leker visst inte sånt som man SKA leka.
kan de inte kolla om de kan låtsas vara monster? för det leker vi. och vi pratar i telefon och vi lagar mat.
jaja. struntsamma. jag är inte direkt orolig för deras utveckling iaf :) de lär sig ju nya saker varje dag.
tur iaf att våran bvc-tant är snäll. hon tycker att de är grymma, men sen vet ju hon vår historia också.

nä, nu ska jag böga lite.
hej med er, hejhej.
och glöm inte loppisen på lördag! det finns kläder för både kille och tjej! och gåstolar och badstolar och blöjhink osv osv.

Kommentarer
Postat av: Mizuki

Avskyr också de där testen, som om det finns regler för vad man ska leka med barnen? L kan skillnaden mellan hur en tiger morrar och en dinosaurie morrar (LOL!) men inte fan har hon koll på var foten är?!

Hon dansar jättefint och sjunger medans hon dansar, men hon skulle aldrig någonsin hämta något jag bad henne hämta. Eller göra som jag sa, öht. ;)

BVC's mallar för "normala" barn stör ihjäl mig.

2009-09-25 @ 17:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback