Ramlar

Alla, eller ja.. de flesta iaf, människor har något som de är bra på. En "grej" liksom.
Någon talang av något slag. Ett skojigt partytrick, en bra sångröst, grymma dansmoves osv.
Jag? Jag ramlar.
Jag har nu kommit fram till att det är min grej.
Här är några av mina bästa fall:

Power Meet 2007
Ska hoppa in i bilen utan att använda dörren. Glider upp lite snyggt med benen, men på något sätt så har
jag råkat lämna mitt ass utanför så jag glider ur igen. Landar på rygg på trottoaren med fötterna fortfarande kvar i bilen, imponerande!
Resultat: Många skratt från publiken och ett stort blåmärke på röva. 5/5 i underhållningspoäng

Power Meet 2008
Som vanligt blir jag kissnödig och Lollo hittar det hon tror är det perfekta kisstället: en backe med brännässlor.
Säger till henne att det aldrig kommer att gå, jag kommer rulla ner, men eftersom nöden inte har någon lag så sätter jag mig ändå och gör mitt behov. So far, so good. Men när jag är klar att dra upp byxorna så blir jag än en gång påmind om att det är en rejäl sluttning vi valt att uträtta våra behov i, och jag rullar ner. Verkligen rullar, med byxorna fortfarande nere. Nu tänker ni väl att det inte är någon fara i skogen, men det var ingen skog vi var i, för där backen tog slut, så börjar en trottoar, vid en av de mest trafikerade crusingvägarna i hela Västerås.
SÄG HEJ TILL PUBLIKEN! Jorå, så jag rullar ner bland brännässlorna och ligger sedan på trottoaren med murvan i vädret. Det roliga är att Lollo rullade efter ;)
Resultat: Brännässelutslag över nästan hela kroppen. 5/5 i underhållningspoäng. Alla raggare vill väl se muff!

Efter en fest hos Elena, årtal okänt
Ska gå över en väg och trampar fel på trottoarkanten.
Resultat: Vrickad fot. Underhållningspoäng: 3/5. Såg säkert kul ut men jag tror inte att nån såg..

Hemma, årtal okänt
Går ner för trappen samtidigt som jag läser sms. Ramlar och glider flera trappsteg med mitt ena ben som underlag.
Resultat: Blått skenben och en sprucken tå. Lätt mitt smärtsammaste fall. Underhållningspoäng 2/5

På väg till buss med Svante T

Halkar i lera.
Resultat: Skitiga byxor.
Underhållningspoäng 3/5

På väg till krog, ett par lördagar sen
Går och pratar med bili, ramlar. Ingen vet varför.
Resultat: Trasiga strumpbyxor, antagligen början till en trasig sko, rejält skrapsår på knät och benet. Underhållningspoäng 1/5, det var fan inget snyggt fall.

På krog, ett par lördagar sen
Står i baren, har precis beställt in en öl. Ramlar. Man vet fortfarande inte varför.
Resultat: Skadad stolthet, självkänsla, you name it. Lätt mitt pinsammaste fall hittills.
Underhållningspoäng 1/5

Uppdaterar med fler fall senare ;)

Kommentarer
Postat av: bili

Hahaha! Krabban! <3

Postat av: ulli

Haha. <3

2010-05-11 @ 20:30:46
URL: http://pilliplankan.blogg.se/
Postat av: Lollo

Nu fick jag börja min morgon med ett skratt :) me like!! Puss

2010-05-12 @ 08:32:52
Postat av: Roxanne

Hahaha, backen!! Jag garvar i min ensamhet :-)

2010-10-14 @ 09:45:14
URL: http://kissamiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback